Educación reducirá o horario lectivo e as ratios máximas de alumnado, tal e como reclama CSIF.

  • Prensa y Comunicación
  • Notas de prensa y comunicaciones

10 de octubre de 2025

- CSIF valórao de xeito positivo e tentará reducir aínda máis as ratios e os horarios noutras CCAA.

- Reclamamos tamén ratios máximas para especialistas en Audición e Linguaxe e Pedagoxía Terapéutica, así como un orientador ou orientadora por cada 250 alumnos, tal e como recomenda a UNESCO.

A Central Sindical Independente e de Funcionarios (CSIF), sindicato máis representativo nas administracións públicas, valora positivamente os avances incluídos no anteproxecto de lei educativa, pero reclama ao Ministerio de Educación un maior esforzo para garantir unha educación inclusiva e de calidade, con medidas concretas e unha memoria económica que as sustente.

CSIF celebra a inclusión dunha norma de máximos a nivel estatal, que reverte o recorte unilateral de 2012 e supón un retorno ao punto de partida. Así mesmo, aplaudimos a redución do horario lectivo, acorde con esta normativa, que consideramos razoable e básica. Non obstante, desde CSIF traballaremos para que as comunidades autónomas poidan reducir aínda máis estas horas, esixindo cupos suficientes que garantan un máximo de 18 horas en Secundaria e 23 en Primaria.

A redución das ratios é outro paso positivo, cunha diminución de 3 alumnos por aula en Primaria e 5 en ESO. Para os niveis non obrigatorios, o anteproxecto comprométese a abordar esta cuestión nun prazo dun ano, pero CSIF reclama un maior esforzo e a súa inclusión inmediata na memoria económica.

O sindicato considera insuficiente a regulación dos especialistas en necesidades educativas especiais (orientadores, mestres de Pedagoxía Terapéutica e Audición e Linguaxe). CSIF esixe ao Ministerio lexislar ratios máximas para estes profesionais, seguindo estándares como a recomendación da UNESCO dun orientador por cada 250 alumnos. O último informe TALIS pon de manifesto as dificultades de España na atención a este alumnado, o que subliña a urxencia de actuar neste ámbito.

CSIF seguirá defendendo unha educación de calidade, inclusiva e equitativa, presionando para que estas medidas se consoliden con recursos suficientes e unha planificación rigorosa. Instamos ao Ministerio a dialogar cos axentes sociais para garantir que o anteproxecto dea resposta ás necesidades reais do sistema educativo.

COMPARTIR