CSIF sol·licita una revisió urgent dels protocols de seguretat del CRAE Torrevicens de Lleida

• Recortes de prensa

1 de febrero de 2024

Diumenge passat, un home, acompanyat d'altres persones, es va emportar del Centre Residencial d'Acció Educativa (CRAE) de Torrevicens (Lleida) al seu fill, tutelat per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA). L'home va encanonar al vigilant, responsable de la seguretat del centre, i a les educadores i es va emportar, de manera violenta, al seu fill.

Des de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), asseguren que no és la primera vegada que es generen conflictes en aquest CRAE, especialment quan els infants passen a famílies d’acollida.

Davant els fets, l'àrea de Seguretat Privada de Csif Lleida sol·licita al Departament de Drets Socials:

1.- Una revisió urgent dels protocols de seguretat del CRAE Torrevicens.

2.- Una revisió dels sistemes de seguretat i dels accessos. Actualment, diferents portes que faciliten l'accés al centre tenen deficiències a corregir de manera immediata.

3.- La col·laboració necessària entre el Departament de Drets Socials, l'empresa responsable de la seguretat del centre i les mútues corresponents per donar el suport psicològic adequat als treballadors que van patir una situació especialment crítica.

CSIF vol reivindicar el paper de tots els professionals implicats en el funcionament dels nombrosos CRAE, repartits per tot el territori, fent possible la guarda i educació de nens/es i adolescents acollits.

ARCHIVOS ADJUNTOS