Día Internacional do Docente - 5 de outubro de 2025: Redefinir a docencia como unha profesión colaborativa

5 de outubro de 2025

Neste día que conmemora a profesión docente e a súa importancia, o sindicato denuncia que as condicións laborais, retributivas e de recoñecemento social distan moito das necesarias en España.

Central Sindical Independente e de Funcionarios (CSIF), sindicato máis representativo nas administracións públicas, esixe neste día que, máis alá de mensaxes baleiros, se avance en prestixiar a figura docente a partir de tres principios básicos: mellores condicións laborais que favorezan a docencia, retribucións acordes coa titulación esixida recuperando o poder adquisitivo e lexislación elaborada a partir das opinións profesionais do profesorado.

O pasado 23 de setembro, CSIF denunciou os graves problemas do noso sistema educativo con datos oficiais: alto desemprego xuvenil, fracaso escolar moi por riba da media da UE e lonxe dos obxectivos marcados para 2020, niveis formativos moi inferiores aos da OCDE, informes educativos que nos deixan á cola de todos os estudos e diferenzas inaceptables entre Comunidades Autónomas en todos os rankings que se refiren á educación do alumnado.

Fronte a estes datos, que veñen repetíndose sen compaixón durante os últimos 35 anos, na mesma rolda de prensa denunciouse que temos un investimento educativo que retrocedeu de maneira drástica cos recortes de 2010-2012 e que non só non recuperamos, senón que seguimos por debaixo daquela; unha perda do poder retributivo do profesorado do 20%, unha taxa de interinidade por riba do 30% e que o 24% das prazas ofertadas no último verán quedaron sen cubrir.

Isto mostra, sen dúbida, a necesidade de reformar de maneira estrutural o sistema educativo partindo de quen verdadeiramente lidera o proceso de ensinanza-aprendizaxe, que non é outro ca o docente. Todo sistema educativo susténtase nun profesor ou profesora nunha aula cun número de alumnos e alumnas con diferentes necesidades, intereses e ritmos de aprendizaxe. Toda reforma que non parta deste principio lóxico está condenada ao fracaso e non solucionará estes graves problemas, tal e como sucedeu nas últimas décadas, como queda demostrado.

E para iso é necesario acometer melloras de fondo na profesión docente, que en ningún caso poden ser cosméticas. En primeiro lugar, débese avanzar recuperando as condicións laborais e retributivas previas aos recortes, e isto ten que ser fixado de maneira básica polo Goberno Central, tal e como establece a Constitución Española. A partir de aí, hai que esixir ás diferentes Comunidades Autónomas que sitúen o profesorado no lugar que merece pola súa importancia, profesionalidade e titulación.

Estatuto Docente

Desde CSIF esiximos que estes cambios se reflictan na negociación que o Ministerio abriu o pasado 23 de setembro, esta vez de maneira oficial ao presentar por fin un documento e que, unha vez acordado na Mesa de Negociación, se traslade á lexislación básica para dispor dunha normativa mínima de obrigado cumprimento nas Comunidades Autónomas, tal e como teñen outras profesións específicas, como tamén é o caso da educación. En definitiva, un Estatuto Docente como corresponde á especialidade docente.

Recuperar o poder retributivo, adecuar os niveis funcionariais á titulación esixida, reformar o sistema de acceso, reducir a taxa de interinidade, establecer unha carreira profesional, diminuír a carga burocrática absurda e dignificar a figura docente son as verdadeiras homenaxes ao profesorado. As palabras xa quedan baleiras e o profesorado precisa feitos.

CSIF seguirá reclamando o verdadeiro recoñecemento neste día e en todos os demais: pola dignificación da labor docente.

CSIF EDUCACIÓN

Ficheiros adxuntos

COMPARTIR