Educación presenta un anteproxecto de lei para a baixada de ratios e horario lectivo, tras as presións de CSIF: seguimos esixindo un Estatuto Docente
- Negociaciones y acuerdos
23 de setembro de 2025
- Estaremos vixiantes para que a negociación non se dilate e concrétese canto antes para seguir negociando outras demandas: melloras retributivas, carreira profesional, adaptación de niveis adecuados á titulación e reforma do sistema de acceso.

A Central Sindical Independente e de Funcionarios (CSIF), sindicato máis representativo nas administracións públicas, valora que o Ministerio de Educación confirme a baixada de ratios e de horario lectivo en Primaria e Secundaria, tal e como trasladou hoxe aos representantes no Grupo de Traballo do Estatuto Docente. CSIF considera que este anuncio é consecuencia da presión e das mobilizacións que a nosa organización protagonizou nos últimos meses en defensa da mellora das condicións laborais do profesorado.
En concreto, o Ministerio presentou un documento que decreta un máximo de 18 lectivas para Secundaria e 23 para Primaria para que a partir de aquí permítase ás comunidades autónomas negociar á baixa. Os excesos destes horarios implican ademais unha redución de complementarias, tal e como era anterior aos recortes do 2010. Tamén se presenta unha proposta de redución de ratios en catro liñas: unha redución xeneralizada, unha relacionada co alumnado con necesidades educativas, para cursos chave e para zonas desfavorecidas.
CSIF defende que esta proposta confirma a tese da nosa organización de que non existe lexislación básica que ampare o horario lectivo do persoal docente e que o Ministerio ten competencia sobre iso. Neste sentido, consideramos que a redución de cocientes contribuirá a resolver parte dos problemas estruturais do sistema educativo.
CSIF estará expectante para que esta negociación non se dilate e concrétese en breve para seguir elaborando un Estatuto Docente que inclúa, entre outras reivindicacións, melloras retributivas, adaptación de niveis adecuados á titulación, carreira profesional, mellora de licenzas e permisos, e unha reforma do sistema de acceso.