CSIF Ensino denuncia que o curso arrinca en Galicia con incumprimentos cara aos interinos e consolidando graves problemas estruturais

  • Prensa y Comunicación
  • Notas de prensa y comunicaciones

5 de septiembre de 2025

- O sindicato denuncia que a Consellería maquilla o inicio de curso con actos de escaparate mentres persisten déficits históricos en condicións laborais, convivencia nas aulas e atención á diversidade.
- CSIF Ensino fai un chamamento á unidade sindical como a vía máis eficaz para defender os dereitos do profesorado e mellorar a educación pública en Galicia.

CSIF Ensino pide á Consellería de Educación un compromiso real coa mellora da calidade educativa , a innovación e a atención á diversidade do alumnado, máis aló de actos públicos e declaracións de “boas intencións”. O sindicato subliña que, mentres se proxecta unha imaxe de normalidade en “actos de maquillaxe” como os celebrados onte e hoxe de recepción do profesorado, persisten graves carencias estruturais que afectan o conxunto do sector e, de maneira especial, ao profesorado interino e substituto

Ante esta situación, CSIF Ensino fai un chamamento á unidade sindical como a mellor vía para afrontar e resolver os problemas que lastran a educación en Galicia. O sindicato entende que a fragmentación só debilita as demandas do profesorado, polo que apela a manter unha acción conxunta, firme e responsable que permita reforzar as reivindicacións de toda a comunidade educativa. CSIF está convencido de que só a través do traballo común será posible alcanzar melloras reais nas condicións laborais do profesorado e na calidade do sistema educativo que merece Galicia.

Incumprimentos interinos

Entre os principais incumprimentos, CSIF Ensino denuncia a xestión irregular dos contratos "Mega", adxudicados con duracións e condicións desiguais (finalizando en xuño ou agosto, a xornada completa ou parcial), a pesar de que a normativa establece que deberían estenderse sempre ata o 31 de agosto e en xornada completa.

Así mesmo, a central sindical lembra que a Consellería incumpre o acordo de 1995, que recoñece o dereito dos substitutos que traballen cinco meses consecutivos a percibir os meses de verán, un dereito que se aplica na maioría de Comunidades Autónomas pero non en Galicia.

O sindicato reclama tamén o cobro puntual a fin de mes, sen atrasos, e que os chamamentos de persoal interino realícense a finais de agosto, permitindo a incorporación o 1 de setembro e a participación no claustro de inicio de curso.

Outro dos problemas sinalados é o cesamento de substitutos en xuño a pesar de que o titular siga de baixa, unha práctica que CSIF considera inaceptable. Ademais, demanda que os docentes substitutos pasen ao grupo de cotización A1 e que se lles permita delimitar os municipios nos que aceptan prazas, favorecendo así a conciliación.

CSIF advirte tamén de que a ampliación de determinados dereitos, como o da baixa de maternidade, non pode supoñer a suspensión automática dos contratos dos substitutos durante as vacacións (Nadal, Entroido ou Semana Santa), deixándoos sen puntuación nin cobertura laboral.

Inicio de curso

Máis aló do colectivo interino, CSIF Ensino denuncia que o curso escolar 2025-2026 arrinca en Galicia consolidando problemas estruturais que seguen sen resposta por parte da Consellería:

  • Ratios elevadas, que dificultan a atención individualizada e a convivencia nas aulas. A redución non responde a unha planificación educativa real, senón unicamente ao descenso da natalidade.
  • Burocracia desbordante, que asfixia ao profesorado. Equipos directivos, orientadores e titores dedican cada vez máis horas a tarefas administrativas en detrimento de a preparación de clases e da atención ao alumnado.
  • Plan de simplificación burocrática insuficiente, presentado dous anos despois da firma do acordo de melloras, que non alivia realmente a carga de traballo nin ofrece transparencia sobre o seu custo. “Somos docentes, non administrativos nin coidadores”, recalca o sindicato.
  • Interinidades mal xestionadas, con numerosas vacantes non adxudicadas no concurso de destinos provisionais e con “afíns” sen relación real coa materia (ex. Física e Química con Música ou Educación Física, ou vacantes de Inglés e Francés sen esixir acreditación lingüística).
  • Perda de poder adquisitivo, superior ao 20% desde 2010. CSIF insiste en recuperar a estrutura salarial previa aos recortes da Real Decreto-lei 8/2010, incluíndo o 100% das pagas extra, mediante un novo acordo salarial vinculado ao IPC con cláusula de revisión. O sindicato lembra que foi o único que se opuxo en Madrid ao acordo retributivo asinado por UXT e CCOO en 2022, que supuxo unha perda acumulada do 8,5%.
  • Violencia e conflitividade nas aulas, un fenómeno en aumento que inclúe agresións verbais, físicas e tamén en redes sociais, #ante o que a Consellería non ofrece recursos suficientes.

CSIF Ensino lamenta que a Consellería dea publicidade a iniciativas e acordos que non reverten os recortes nin melloran as condicións reais de traballo do profesorado.

“Hoxe o conselleiro volve poñer o foco nun acto de escaparate, pero a realidade é que persisten os problemas do noso sistema educativo e incúmprense compromisos básicos, como os relacionados cos interinos. A estabilidade, a recuperación de dereitos e o respecto ao profesorado son condicións imprescindibles para garantir a calidade e a equidade do ensino en Galicia”, conclúe o sindicato.

COMPARTIR