CSIF denuncia la vergonzosa actuación de la Dirección Xeral de Función Pública en la Comisión de Personal
-La DXFP presenta a votación en la comisión de personal unas modificaciones de las convocatorias de la ley 20/21 sin haber remitido previamente el texto definitivo.
-La documentación objeto de votación se remitió, incompleta y plagada de incorrecciones, después de finalizar la comisión de personal.
-Por supuesto, y como siempre, las modificaciones de las convocatorias se aprobaron con el voto a favor de los “societes” del Director de Función Pública, CCOO y UGT.
-El disparate culmina con la intención de formalizar una comisión de seguimiento de los procesos compuesta por el triunvirato DXFP-CCOO-UGT.
-La DXFP se negó a tratar las alegaciones presentadas por CSIF sobre la ausencia de cientos de plazas que cumplen los requisitos de la ley 20/21 y no se convocan.
18 de Enero de 2023

La intención de la DXFP de crear -en convocatorias para el acceso al empleo público- una Comisión de Seguimiento con los sindicatos CCOO y UGT, alimenta nuevas dudas sobre el futuro desarrollo de los procesos selectivos.

En los pasados días y tras la publicación, con los votos a favor de CCOO y UGT, de las convocatorias de los procesos selectivos derivados de la ley 20/21, desde la DXFP anunciaron que se iban a negociar una serie de modificaciones de la chapuza publicada. También anunciaron verbalmente un plazo de alegaciones al Excel de plazas afectadas publicado en la web de la Xunta.

En opinión de CSIF, el simple hecho de que días antes de la publicación de las convocatorias, la propia DXFP admitiera la necesidad de corregir las bases que acababan de aprobar, ya es clara muestra de la incompetencia del máximo responsable de dicha dirección general.

Pero una vez más parece que la pretensión no era buscar soluciones viables a los problemas detectados, sino que la incompetencia y la arrogancia de esta DXFP vuelve a ponerse de manifiesto con la propuesta aprobada hoy, que deja sin resolver multitud de deficiencias y añade, en algunos aspectos, una mayor inseguridad jurídica en los procesos. Eso sí, se crea una comisión de seguimiento de los procesos formada por CCOO, UGT y la Administración para “tranquilidad” de todos los afectados.

La Comisión de personal celebrada el día 17 de enero tenía, como punto segundo del orden del día, un documento de criterios a incluir en las convocatorias de los procesos selectivos derivados de la Ley 20/21.

En consecuencia, la aprobación de dicha propuesta implicaría la publicación en DOG de la modificación de determinados aspectos de las convocatorias publicadas los días 26 y 27 de diciembre de 2022 y, en consecuencia, la ampliación de los plazos de inscripción en los procesos. Este era el momento para corregir, si no todos, por lo menos una parte de los grandes defectos con lo que se aprobaron las convocatorias con los votos a favor de la minoría sindical formada por CCOO y UGT.

Lamentablemente no ha sido posible. Como hemos afirmado, la mezcla de arrogancia e incompetencia con la que actúa la DXFP y sus socios de CCOO y UGT ha dado como resultado, una vez más, un texto de modificaciones que no cumple los mínimos estándares de redacción y claridad en su afectación sobre los procesos, aumentado la inseguridad jurídica de los aspirantes, obviando la mayor parte de las deficiencias por todos detectadas en las convocatorias.

Cronología de esta “supuesta” negociación:

La DXFP nos presenta un documento en la Mesa Xeral de Negociación del pasado 10 de enero con tres puntos relativos al personal transferido, al personal laboral a extinguir y sobre la puntuación de entes instrumentales en las convocatorias de personal laboral de 6 meses del SPIF. Por parte de CSIF se informa de las correspondientes alegaciones a los puntos propuestos y se añaden otras cuestiones de vital importancia para el correcto desarrollo de las convocatorias, muchas de ellas relativas a la ausencia de cientos de plazas que, cumpliendo los requisitos de la ley, no han sido convocadas. De hecho, hemos presentado la pasada semana ante la DXFP un documento de más 70 páginas que lo demuestra.

Posteriormente, tras dicha reunión, se convoca la Comisión de Personal para el día 17 y se nos remite un nuevo documento con más modificaciones, que es tratado en una reunión previa el lunes 16.

Finalmente, el día 17 de enero, se celebra la Comisión de Personal y la DXFP presenta una nueva propuesta para su votación sin haberla remitido previamente para su estudio y valoración. La gravedad de los hechos es máxima, puesto que se ha coartado el derecho a la negociación colectiva de esta Central Sindical y, por tanto, de los empleados públicos a los que representamos, a la vez que se ha impedido abordar una completa corrección de las deficiencias existentes en las convocatorias

Por si no fuera suficiente, y previo a la votación, la DXFP anuncia, sin constar en documento alguno, su intención de constituir una comisión de seguimiento de los procesos, de la cual se excluiría a los sindicatos que se atrevieran a no votar a favor del documento NO presentado.

A la vista de la forma de proceder de la DXFP, CSIF se ha negado a emitir el sentido del voto sobre una propuesta que desconocíamos y que no pudimos estudiar ni valorar. Por supuesto, los de siempre, votaron a favor.

Finalmente, y después de dar por finalizada la reunión, recibimos el documento por correo electrónico (en el cual no figura la constitución de dicha comisión de seguimiento).

Si alguien tenía alguna duda sobre la responsabilidad de la “chapuza” orquestada en la OPE extraordinaria publicada el 30 de mayo y en las convocatorias publicadas los días 26 y 27 de diciembre del año 2022, tras los hechos ocurridos en esta Comisión de Personal creemos que quedan totalmente despejadas.

La mala fe con la que ha actuado Función Pública a lo largo de todo el proceso de negociación es patente y lo corrobora esa comisión de seguimiento “fantasma” que pretenden constituir, la cual, en nuestra opinión, es de dudosa legalidad y que hace que estos procesos nazcan con una sombra de duda sobre su futuro desarrollo. Las bases de cualquier proceso selectivo deben ser claras e inequívocas, deben dar seguridad jurídica a los posibles aspirantes desde el inicio del procedimiento, y no pueden ser susceptibles de futuras interpretaciones “dirigidas” a interferir en la actuación de los propios tribunales de selección en su aplicación de las bases publicadas.

Nada más hay que decir. A continuación, se acompaña el documento remitido media hora después de finalizada la reunión, para conocimiento y valoración de todos los afectados en estos procesos.

DOCUMENTO SUPUESTAMENTE APROBADO EN LA COMISIÓN

CRITERIOS PARA INCLUIR NAS BASES DAS CONVOCATORIAS DOS PROCESOS SELECTIVOS CONVOCADOS AO ABEIRO DA LEI 20/21 DE MEDIDAS URXENTES PARA A REDUCCION DA TEMPORALIDADE NO EMPREGO PUBLICO POLO SISTEMA DE CONCURSO E POLO SISTEMA DE CONCURSO OPOSICION.

Con carácter xeral, para todos os procesos selectivos convocados en ambos sistemas engádese un anexo V que conten aclaracións as bases, e corríxense erros.

Anexo V.

Para todas as convocatorias dos procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola convocados mediante o sistema de concursooposición e publicados no DOG núm. 245 do 27 de decembro de 2022,

  1. Engádese as bases das convocatorias, o anexo V que conten o seguinte contido:

I.1 A experiencia profesional anterior á data de toma de posesión na Xunta de Galicia do persoal procedente doutras administracións públicas en virtude dos procesos de transferencias computarase como servizos prestados na administración de procedencia. Ditos servizos acreditaranse, de ser o caso, mediante certificación da dita administración.

I.2 O persoal funcionario interino ou o persoal laboral temporal con estabilidade afectado polas disposicións transitorias 8 e 9 do Decreto lexislativo 1/2008, do 13 de marzo, pola que se aproba o texto refundido da Lei da Función Pública de Galicia, que non accedese a condición de persoal funcionario de carreira por non ter superado algunha das tres convocatorias, ostentan a condición de persoal laboral fixo a extinguir e, polo tanto, non se lles computaran os servizos prestados para os procesos derivados da Lei 20/2021 dada a súa condición de persoal laboral fixo.

1.3 Nas convocatorias de persoal laboral de categorías vinculadas á extinción de incendios forestais para postos de traballo de 6 meses de traballo anual, os servizos prestados en entes públicos nas ditas categorías computaranse no apartado b) experiencia profesional acreditada en calquera outra Administración distinta da Administración convócante.

1.4 As prazas que se atopen afectadas por unha sentenza xudicial que dispoña a súa reclasificación pero non teñan adaptadas as relacións de postos de traballo neste senso, entenderanse convocadas no subgrupo, escala, especialidade ou categoría na que teñan sido reclasificadas. Os servizos prestados nelas, deberán ser valorados no subgrupo, escala, especialidade ou categoría que resulte da reclasificación. Non se terán en conta a estes efectos, as prazas das categorías a extinguir.

1.5 Aquelas titulacións especificas que a Administración competente en materia de Educación admita como idóneas para realizar funcións inherentes á escala, especialidade ou categoría convocada, serán tidas en conta aos efectos de poder participar nos procesos selectivos extraordinarios de estabilización, sempre que dispoñan dunha titulación académica igual o superior ao grupo convocado.

1.6 Para as prazas de persoal laboral propio de Amtega (proveniente do CIXTEC) que se ofertan na presente convocatoria, entenderase, por Administración convócante, exclusivamente a Axencia para a modernización tecnolóxica de Galicia.

1.7 Para as prazas de persoal laboral propio de IET que se ofertan na presente convocatoria, entenderase, por Administración convócante, exclusivamente a Instituto de Estudios do Territorio.

1.8 Para as prazas de persoal laboral propio da axencia galega de emerxencias que se ofertan na presente convocatoria, entenderase, por Administración convócante, exclusivamente a Axencia Galega de Emerxencias

1.9 A compensación económica pola finalización da relación interina ou temporal coa Administración autonómica e o seu sector público pola non superación do proceso selectivo de estabilización, á cal se refire o número 6 do artigo 2 da Lei 20/2021, do 28 de decembro, será incompatible coa superación doutro proceso selectivo de estabilización derivado desta lei e o consecuente mantemento da prestación de servizos na Administración autonómica e o seu sector público, considerados no seu conxunto.

1.10 Unha mesma persoa aspirante non poderá ser proposta para adquirir a condición de persoal funcionario de carreira ou persoal laboral fixo en máis dunha escala, corpo ou categoría profesional tanto na Administración xeral como nas entidades instrumentais integrantes do sector público autonómico. Neste caso a persoa aspirante deberá comunicar ao órgano convócante a súa opción e será excluída doutro proceso, e o seu lugar será ocupado pola seguinte persoa aspirante, consonte a orde de prelación derivada das puntuacións do proceso selectivo seguinte persoa aspirante, consonte a orde de prelación derivada das puntuacións do proceso selectivo.

1.11. Os servizos prestados durante o período no que se goce dunha redución de xornada por algunhas das causas legalmente previstas serán valorados como servizos prestados en réxime de xornada completa

  1. Outras modificacións que afectan á totalidade dos procesos de estabilización

2.1. Modifícase o primeiro parágrafo da base I.2.3. Titulación, quedando redactado do seguinte xeito:

Estar en posesión ou en condición de obter, antes da publicación no DOG da resolución das persoas aspirantes que superan o proceso selectivo, o título universitario oficial de grao e, no caso das categorías laborais convocadas, as titulacións que figuran no anexo III. A tal efecto, deberá autorizar a consulta da titulación xunto coa solicitude de participación. No suposto de que non se autorice, o órgano convocante sinalará un prazo de presentación nun momento anterior á confección por parte do tribunal da listaxe de persoas que superan o dito proceso.

2.2. Modificase a base I.3.5 de todas as convocatorias quedando redactado do seguinte xeito: Non poderá presentarse mais dunha solicitude de participación por cada proceso selectivo. No caso de presentar varias solicitudes para una mesma escala, especialidade ou categoría, soamente se terá en conta a última presentada.

2.3. Modifícase o primeiro parágrafo da base II.4, quedando redactado do seguinte xeito:

Estarán exentas de realizar este exercicio as persoas aspirantes que teñan acreditado que posuían, antes do día de finalización do prazo de presentación de solicitudes de participación no proceso selectivo, o Celga 4 ou equivalente debidamente homologado, de acordo coa disposición adicional segunda da Orde do 16 de xullo de 2007, pola que se regulan os certificados oficiais acreditativos dos niveis de coñecemento da lingua galega (DOG núm. 146, do 30 de xullo), modificada pola Orde do 10 de febreiro de 2014 (DOG núm. 34, do 19 de febreiro).

3) Modificase o punto III.1 de todas as convocatorias engadindo establecendo a experiencia profesional a nivel especialidade, quedando redactado do seguinte xeito:“Experiencia profesional en calquera das especialidade da escala ……..”

4) Modificase o apartado b) das bases III. I relativa a la experiencia profesional para todas las convocatorias por ambos sistemas (concurso e concurso oposición)

b) Experiencia profesional acreditada, entendida como os servizos prestados en calquera outra administración pública diferente das anteriores, como empregado público na propia escala ou categoría profesional á que se opta ou na escala ou categoría profesional equivalente como funcionario interino ou persoal laboral temporal da administración xeral, sempre que se inclúa dentro de mesmo grupo de titulación, a razón de 0,125 puntos por mes traballado con vinculación temporal ata un máximo de 30 puntos.

5) Modificase a apartado d) da base IV.2 Outros méritos,.

a) Formación, un máximo de sete puntos e medio (7,5) puntos (300 horas de formación).

Cursos de formación. Valoraranse os cursos de formación recibidos convocados ou organizados ou impartidos pola Escola Galega de Administración Pública (EGAP); polo Instituto Nacional de Administración Pública (INAP); polas escolas oficiais de formación similares comunidades autónomas; pola Academia Galega de Seguridade Pública; pola Escola Galega de Administración Sanitaria (FEGAS); pola Axencia Galega de Coñecemento en Saúde (ACIS); cursos impartidos no marco do Acordo de formación para o emprego das administracións públicas (Afedap); cursos impartidos polas organizacións sindicais que estiveran homologados pola EGAP; cursos acreditados polo INEM; cursos acreditados polas consellerías da Xunta de Galicia ou das entidades que figuran no anexo IV da presente convocatoria cursos impartidos polo Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar; polos ministerios da Administración xeral do Estado e cursos impartidos por Universidades.

6) Modificase ou engádense as seguintes titulacións:

Proceso selectivo Titulación
Escala técnica de cocina – Técnico na rama de hostaleira, restauración ou equivalente
Escala técnica de análises de laboratorio – Técnico na rama de sanidade, de bioloxía, de química ou marítimo pesqueira
Escala de xerocultor – Titulación que habilite para realización das funcións inherentes a esta escala.
Escala técnica de condución – Bacharel ou técnico e carné de conducir tipo C + tipo E

Escala de auxiliar de condución – Graduado en ESO e carné de conducir tipo C1

Escala auxiliar de recursos naturais e forestais. Especialidade oficial Titulación que habilite para a realización das funcións inherentes a esta escala e carné, autorización ou licenza que sexan necesarios para o manexo dos vehículos e da maquinaria.
Mestre de taller – Bacharel técnico superior o equivalente
Escala de profesores numerarios dos institutos maritimos- pesqueiros Licenciado ou graduado nunha titulación de calquera ramo e master que habilite para o exercicio da profesión de profesor, ou certificado de aptitude pedagóxica ou equivalente
Escala de xerocultor Titulación que habilite para realización das funcións inherentes a esta escala.
Escala auxiliar de recursos naturais e forestais. Especialidade oficial Titulación que habilite para a realización das funcións inherentes a esta escala e carné, autorización ou licenza que sexan necesarios para o manexo dos vehículos e da maquinaria.

7) Modificase ou engádense as seguintes tablas de equivalencias:

Escala auxiliar de recursos naturais e forestais

Especialidade oficial

– As categorías profesionais 9, e 40 e 42 do grupo IV do V Convenio colectivo único para o persoal laboral da Xunta de Galicia.

– As categorías do grupo IV, pendentes de definir, do Parque Nacional Marítimo‑Terrestre das Ilas Atlánticas

Escala de persoal subalterno

AP

– As escalas establecidas no apartado E do anexo do Decreto 91/1991, do 20 de marzo, sobre integración de escalas dala Comunidade de funcionarios procedentes doutras administracións públicas.

– As categorías profesionais 3 e 10E do grupo V del V Convenio colectivo de persoal de la Xunta de Galicia.

Escala de persoal subalternoEscala de mantemento – As categorías profesionais 2, e12, del grupo V del V Convenio colectivo de persoal de la Xunta de Galicia.
Escala de auxiliar de condución

C2

– A categoría profesional 16 do grupo IV del V Convenio colectivo único para persoal laboral de la Xunta de Galicia.

– Condutor transferido del Parque Nacional Marítimo‑Terrestre das Illas Atlánticas

– Auxiliar-condución no Consorcio Gallego de Servicios de Igualdade e Benestar.

Escala de animador sociocultural

C1

– A categoría profesional 30 do Grupo II del V Convenio Colectivo Único para o persoal laboral da Xunta de Galicia

– A categoría profesional 90 del Grupo III do V Convenio Colectivo Único para o persoal laboral da Xunta de Galicia.

Técnico superior en educación infantil en el Consorcio Gallego de Servicios de Igualdade e Benestar

  1. Modifícase a resolución da convocatoria dos corpos e escalas do subgrupo A2.

Modifícase a base III.1.1.1. Primeiro exercicio no primeiro parágrafo:

Onde di (agás a escala de xestión de sistemas de informática) debe dicir: (agás a escala de xestión de sistemas de informática e a escala técnica de finanzas).

Así mesmo, nesta base engádese os seguintes parágrafos:

c) Para a escala técnica de finanzas, o exercicio dividirase en dúas partes:

A primeira parte consistirá na resolución por escrito dun cuestionario de cen (100) preguntas tipo test, das que 75 se corresponden ao bloque I e 25 ao bloque III, correspondentes á parte específica do programa que figura na resolución do 20 de decembro (DOG núm. 242, do 22 de decembro) máis oito (8) de reserva, das que cinco (5) corresponderan ao bloque I e tres (3) ao bloque III, con catro (4) respostas alternativas propostas polo tribunal, das cales só unha delas será correcta.

Cada resposta incorrecta descontará un cuarto dunha pregunta correcta. As preguntas non contestadas non penalizan nin reciben puntuacións. As preguntas adicionais de reserva serán valoradas só no caso de que se anule algunha das preguntas do exercicio.

A segunda parte consistirá no desenvolvemento por escrito dun (1) tema de dous (2) extraídos ao chou do bloque III da parte específica do programa que figura na resolución do 20 de decembro (DOG núm. 242, do 22 de decembro).

O exercicio terá unha duración máxima de cento oitenta (180) minutos.

O exercicio cualificarase de 0 a 30 puntos e para superalo será necesario obter un mínimo de quince (15) puntos. Corresponderalle ao tribunal determinar o nivel de coñecementos exixidos para acadar a puntuación mínima. Esta cualificación total obterase pola suma da correspondente á primeira proba, que se cualificará de 0 a 15 puntos, e da segunda proba, que se cualificará de 0 a 15 puntos suma que non poderá ter lugar se a cualificación obtida en calquera das partes do exercicio for inferior a 7,50 puntos, caso en que non se superará o exercicio.

Na base III.1.1.2. Segundo exercicio engádense os seguintes parágrafos:

c) Para a escala técnica de finanzas, as persoas aspirantes deberán resolver por escrito un suposto práctico proposto polo tribunal que será o resultante do sorteo levado para o efecto entre dous elixidos previamente por este, sobre as materias incluídas no bloque II da parte específica do programa que figura na resolución do 20 de decembro (DOG núm. 242, do 22 de decembro).

O exercicio terá unha duración máxima de douscentos corenta (240) minutos.

Para o desenvolvemento deste exercicio, as persoas aspirantes poderanse servir de textos legais sen comentarios. En relación con estes, admitiranse as súas versións consolidadas, aquelas nas cales figuren notas de vixencia e/ou referencias cruzadas a outras normas e os subliñados simples sempre que non inclúan ningunha outra información, comentario doutrinal ou referencia xurisprudencial. Está expresamente prohibida a utilización de libros de consulta, das resolucións do presidente do Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas, e de temarios, informes ou ditames de calquera tipo. Durante o desenvolvemento do exercicio, os membros do tribunal e o persoal colaborador poderán examinar o material que está a utilizar cada aspirante e comprobar que se axusta ao establecido no parágrafo anterior. O manexo de textos normativos distintos dos permitidos determinará a expulsión da persoa aspirante. Este exercicio cualificarase de 0 a 30 puntos e para superalo será necesario obter un mínimo de quince (15) puntos. Corresponderalle ao tribunal determinar o nivel de coñecementos exixidos para acadar a puntuación mínima.

  1. Modificase a resolución da convocatoria dos corpos e escalas do subgrupo

– No anexo IV “Táboa de equivalencias de escalas/categorías” na Escala técnica de mantemento de servizos elimínase como escala ou categoría equivalente a categoría profesional 86 do Grupo III do V Convenio colectivo único para o persoal laboral da Xunta de Galicia.

-No anexo III “Titulacións” modifícanse ou engádense as seguintes:

Proceso selectivo Titulacións
Escala técnica de recursos naturais e forestais. Especialidade capataz Técnico na rama agraria ou na rama de recursos naturais e carné, autorización ou licenza que sexan necesarios para o manexo dos vehículos e da maquinaria.
Escala técnica de cocina Técnico na rama de hostaleira, restauración ou equivalente
Escala técnica de condución Bacharel ou técnico e carné de conducir tipo C + tipo E

Escala técnica de análises de laboratorio Técnico na rama de sanidade, de bioloxía, de química ou marítimo pesqueira

  1. Modificase a base III.1.1. a) da resolución da convocatoria dos corpos e escalas do grupo c1

– Na base III.1.1. Exercicios, modifícase os dous primeiros parágrafos, que quedan da seguinte forma:

A proba da oposición residirá na superación dun único exercicio, que será eliminatorio e obrigatorio. Consistirá en contestar por escrito un cuestionario de cento trinta (130) preguntas tipo test e dividirase en dúas partes:

A primeira parte do exercicio consistirá en contestar por escrito un cuestionario de contido teórico de oitenta (80) preguntas tipo test, relacionado co anexo que figura na Resolución do 20 de decembro de 2022 (DOG núm. 242, do 22 de decembro).

– No anexo IV “Táboa de equivalencias de escalas/categorías” na Escala técnica de mantemento de servizos elimínase como escala ou categoría equivalente a categoría profesional 86 do Grupo III do V Convenio colectivo único para o persoal laboral da Xunta de Galicia.

  1. Modificase a resolución da convocatoria dos corpos e escalas do subgrupo c2

– Na base III.1.1. Exercicios, modifícanse diversos parágrafos dos apartados a) e b):

O apartado a) queda como segue:

A proba da oposición residirá na superación dun único exercicio, que será eliminatorio e obrigatorio. Consistirá en contestar por escrito un cuestionario de oitenta (80) preguntas tipo test e dividirase en dúas partes:

A primeira parte do exercicio consistirá en contestar por escrito un cuestionario de contido teórico de cincuenta (50) preguntas tipo test, relacionado ca parte xeral do anexo que figura na Resolución do 20 de decembro de 2022 (DOG núm. 242, do 22 de decembro).

A segunda parte consistirá en contestar por escrito un cuestionario de trinta (30) preguntas tipo test, de contido teórico-práctico da parte específica do programa contido no anexo que figura na Resolución do 20 de decembro de 2022 (DOG núm. 242, do 22 de decembro), en que as persoas aspirantes poñan de manifesto o coñecemento e manexo dos paquetes ofimáticos na contorna de LibreOffice (folla de cálculo, procesador de textos e presentacións).

O exercicio disporá de cinco (5) preguntas de reserva, das cales dúas (2) corresponderán á primeira parte do programa e tres (3) á segunda parte.

O apartado b) queda do seguinte xeito:

A proba da oposición residirá na superación dun único exercicio, que será eliminatorio e obrigatorio. Consistirá en contestar por escrito un cuestionario de oitenta (80) preguntas tipo test e dividirase en dúas partes:

A primeira parte do exercicio consistirá en contestar por escrito un cuestionario de contido teórico de trinta (30) preguntas tipo test, relacionado ca parte xeral do anexo que figura na Resolución do 20 de decembro de 2022 (DOG núm. 242, do 22 de decembro).

A segunda parte, consistirá en consistirá en contestar por escrito un cuestionario de cincuenta (50) preguntas tipo test, relacionado ca parte específica do anexo que figura na Resolución do 20 de decembro de 2022 (DOG núm. 242, do 22 de decembro).