8M Dia Internacional de la Dona: CSIF #Treballant per la Igualtat

• Igualdad

8 de marzo de 2023

8M Dia Internacional de la Dona: CSIF #Treballant per la Igualtat

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu a les administracions públiques i amb presència creixent al sector privat, commemora el 8 de març, Dia Internacional de la Dona, amb el lema “Ni un pas enrere”; una jornada en què seguim denunciant les situacions de discriminació, abús i violència que pateixen les dones.

Ens trobem en temps complicats per avançar en igualtat. Es reobren debats sobre drets ja aconseguits i les diferències polítiques i la polarització divideixen una lluita l'objectiu final de la qual hauria de ser clar: aconseguir la plena igualtat. No oblidem mai que és molt més allò que ens uneix que allò que ens separa per afrontar aquest repte.

Som testimonis de les dificultats que pateixen les dones en l'àmbit laboral: contractes parcials, temporals, manca de conciliació i coresponsabilitat continuen sent alguns dels grans problemes diaris. Per si no n'hi hagués prou, la bretxa salarial de gènere s'ha estancat, i la igualtat retributiva amb els homes no serà efectiva fins d'aquí a 50 anys. Des de CSIF apostem per seguir treballant dia a dia, ferms per aconseguir una igualtat real, amb accions com la negociació de plans d'igualtat, sensibilitzant, formant, ampliant drets laborals per a dones víctimes de violència de gènere i reivindicant millores a la legislació actual, entre altres.

A més, no ens oblidem de la xacra de la violència de gènere que segueix colpejant amb duresa les dones, com ens mostren les estadístiques oficials any rere any, 49 dones van ser assassinades per les seves parelles o exparelles el 2022 i des de començament d'any ja s'han registrat vuit assassinats. És necessari avançar cap a una educació lliure de violència masclista i centrada en la igualtat.

Si les desigualtats i la violència persisteixen és perquè no s'estan abordant correctament les causes que el generen. Ens hem d'adonar que no són problemes individuals, sinó un problema social que hem d'abordar des de tots els angles. No aconseguirem la igualtat plena entre homes i dones fins que la societat espanyola en conjunt assumeixi aquest desafiament com una prioritat de totes i tots.

A CSIF treballem cada dia per defensar una igualtat real. I per tot això, Celebrem el 8 de març reivindicant:

• La inclusió de la perspectiva de gènere de manera transversal en tots els àmbits, polítiques públiques, socials, empreses privades i administracions.

• Tolerància 0 a la violència contra la dona. No és No.

• Anàlisi i avaluació anual de la bretxa salarial de gènere amb una atenció especial a la retribució per treball d'igual valor.

• Implantació de mesures de conciliació sense pèrdua retributiva, així com foment de la coresponsabilitat mitjançant campanyes formatives i de sensibilització.

• Negociació i posada en marxa de Plans d'Igualtat encara pendents tant a l'empresa privada com a les administracions públiques.

• Creació de la figura del delegat/ada sindical especialitzada en Igualtat i contra la violència de gènere a cada centre de treball que pugui vetllar pel compliment de la Igualtat dins l'àmbit laboral.

Treballant per la IGUALTAT