CSIF i ATAAC acorden un suport mutu a les seves reivindicacions davant els problemes que pateix la DGT de Girona i els treballadors de les autoescoles

• Recortes de prensa

14 de junio de 2022

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu a les administracions públiques, i ATAAC (sindicat de professors d'autoescoles) han unit forces davant dels problemes que pateix la DGT de Girona i els treballadors de les autoescoles.

En una primera reunió, al maig del 2022, les dues organitzacions van acordar treballar conjuntament per, entre d'altres:

• Treballar activament per contrarestar les males praxis realitzades principalment pels empresaris i que contribueixen a una manca de qualitat en la formació i que exerceix un efecte molt negatiu en la seguretat viària, augmentant el nombre de sinistres i manca de conscienciació de la ciutadania en general.

• Millorar les condicions laborals i econòmiques tant del col·lectiu d'examinadors de trànsit (i de la resta de treballadors de les prefectures de la DGT a Girona), com del col·lectiu de treballadors contractats per les autoescoles catalanes. Cal recordar que Catalunya és una de les comunitats autònomes més cares a Espanya.

• La negociació d‟un conveni col·lectiu d‟autoescoles, a nivell autonòmic, que garanteixi unes retribucions acords al nivell de vida català i eviti que els treballadors d‟aquest col·lectiu hagin de canviar de sector laboral.

• Una retribució transparent de totes les hores veritablement realitzades pels professors d'autoescola.

• Augmentar el nombre d'examinadors i la resta de treballadors de les prefectures de trànsit, com a part de la solució. Sense la millora de la qualitat de la preparació per part de les autoescoles, les llistes despera per examinar-se difícilment disminuiran.

Les dues organitzacions treballaran juntes per millorar les condicions laborals del col·lectiu.