Noves jornades de protesta per la situació del professorat català

• Recortes de prensa

28 de marzo de 2022

Noves jornades de protesta per la situació del professorat català

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, es concentrarà els pròxims dies 29 i 30 de març per la situació del professorat català.

El sindicat reclama la reversió de les retallades:

•         Restabliment de l'horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal  d'aplicació en el curs 2022/23.

•         Reducció de les ràtios estructurals. Cap tancament de grups en l'educació pública.

•         Conversió dels terços de jornada en mitges jornades.•         Retorn al caràcter lectiu de les dues hores de reducció al personal major de 55 anys.

•         Recuperació del poder adquisitiu perdut incloent també el retorn en el reconeixement del primer estadi de 9 a 6 anys.

•         L'increment del personal d'atenció directa a l'alumnat.

•         La retirada del Decret de Plantilles (39/2014).

•         Una FP pública i de qualitat i l'equiparació salarial.

Al seu torn, exigeixen un pacte d'estabilitat i l'estabilització real del personal interí, la retirada de l'ordre de calendari escolar, s'oposen a l'avançament de l'inici escolar i a haver d'anar als centres el mes de juliol, s'oposen al nou currículum i a exigir el nivell C2 de català per a impartir la docència de matèries diferents a la llengua catalana.

CSIF exigeix una negociació real i la dimissió del conseller d'Educació.

Dia: dimarts, 29 de març

Hora: 11:30h

Lloc: Jardinets de Gràcia, Barcelona

Dia: dimecres, 30 de març

Hora: 11:00h

Lloc: Rambla Nova, a l'altura de la Plaça Imperial Tarraco i aniran fins al Departament d'Educació, al carrer de Sant Francesc.

ARCHIVOS ADJUNTOS