CSIF denuncia que l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols sotmet als seus treballadors a unes condicions laborals deplorables

• Recortes de prensa

17 de enero de 2022

Funcionaris treballant a 9 graus en l'edifici dels Vetlladores

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, denúncia que l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols sotmet als seus treballadors a unes condicions laborals deplorables. El personal que treballa en l'edifici dels Vetlladores (prop de 34 persones) ho fan a temperatures extremes que baixen fins als 9 graus. Ni calefacció ni climatització i molt menys solucions per part del Consistori que sabent-ho, no fa res sobre aquest tema.

Al desembre, CSIF denunciava davant Inspecció de Treball a l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols pels greus incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals que es produeixen en l'edifici dels Vetlladores, on treballen desenes d'empleats públics. També han requerit a l'Ajuntament perquè solucioni, de manera urgent, les greus deficiències que donen lloc a aquests riscos psicosocials.

Al desembre del 2017, Inspecció de Treball requeria a l'Ajuntament perquè prenguessin mesures davant les lamentables condicions de l'edifici municipal. Posaven de manifest la deterioració de la façana principal, així com el risc d'incendi, riscos en cas d'evacuació per incendi, riscos de contacte elèctric i riscos higiènics per productes químics. Els terminis per a solucionar aquests problemes eren immediatament i els donaven 4 mesos per a esmenar els problemes més complicats però el Consistori no ha fet res avui dia i els riscos han augmentat.

Segons el sindicat, “l'abandó d'aquestes dependències municipals és tal que han aparegut ratolins o rates mortes, la qual cosa és un risc biològic, l'edifici cau a trossos i la calefacció està avariada des de fa molt temps. De 14 despatxos, només 3 tenen aire condicionat. Les temperatures van dels 9 graus a un màxim de 18, al final de la jornada laboral, en les estades que tenen alguna estufa. És una vergonya que facin treballar així a les persones. És inhumà. A més, en el mateix edifici està el centre UEC que atén 12 nens, d'entre 14 i 16 anys, i on també han aparegut rates mortes”.

L'Ajuntament ha manifestat la seva intenció de traslladar a aquests treballadors a l'antic hospital, aprofitant els fons europeus, i al costat del projecte del nou museu Thyssen. Segon l'Ajuntament, aquesta obra, estarà acabada en 2024 però fins llavors, en aquests 2 anys, Quines mesures prendrà el Consistori?

CSIF exigeix a l'Ajuntament que solucioni el problema de manera immediata, que solucioni totes les deficiències i que vetlli per les condicions laborals dels seus treballadors.

ARCHIVOS ADJUNTOS