Educació farà arribar un nou document als sindicats sobre l'Acord Marc i es tractarà el proper dilluns a la Mesa Sectorial

• Recortes de prensa

15 de febrero de 2023

\ Els sindicats accepten congelar les mobilitzacions mentre es continua negociant la proposta d’Acord Marc

\ Martí March destaca que la proposta que es maneja convertiria Balears en la primera comunitat a tot l’Estat amb una carrera professional docent

El conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, ha anunciat avui, una vegada finalitzada la segona reunió sobre l’Acord Marc, que la Conselleria farà arribar demà als sindicats de la Mesa Sectorial una nova redacció. Aquest nou document comptarà amb les propostes concretes dels sindicats que es puguin assumir per part del Govern amb una perspectiva realista “nosaltres tenim clar que aquest és un acord necessari a nivell sociolaboral i de millora de l’educació en general i en això estam d’acord. Però això ho hem d’encaixar a nivell pressupostari i ha de ser viable. Les coses s’han de fer de manera sostenible econòmicament, financerament i jurídicament. Ara treballarem un document que traslladarem a Hisenda”.

Tots els sindicats de la Mesa Sectorial s’han compromès a fer arribar entre avui i demà a la Conselleria propostes concretes sobre els diferents punts del document proposat per la Conselleria i s’ha acordat convocar una nova reunió de la Mesa Sectorial el proper dilluns, 20 de febrer.

Des del punt de vista de Martí March, “la reunió ha anat bé, hi ha hagut un bon clima de negociació, els sindicats han fet la seva proposta, nosaltres la nostra i a partir del que diuen i el nostre plantejament farem un document amb l’objectiu d’assolir un acord”.

Els sindicats han anunciat que congelen les mobilitzacions previstes, en aquest sentit, el conseller ha afirmat que “per a nosaltres aquesta era una condició imprescindible, o es congelaven les protestes o no podíem seguir negociant. Quan hi ha un clima de negociació sobre un acord no podem acceptar mobilitzacions que qüestionen la feina tant de la nostra banda com de la dels sindicats. Els ho hem dit avui dematí, podem seguir negociant, però si hi ha mobilitzacions ens aturam”.

El conseller ha afirmat que “actualment a Balears no hi ha carrera professional d’educació, es més, si aconseguim aquest acord, seria la primera comunitat de l’Estat en la que s’implantaria”. March s’ha manifestat convençut que “acostarem posicions en el tema de reducció horària i en el tema de les ràtios cal tenir en compte que les hem reduït d’ençà que començàrem a governar, que volem seguir reduint-les i que en la proposta que hem presentat prioritzam els centres amb més complexitat”.