Resum de la Mesa Sectorial Extraordinària – 18 de juliol
18 de de juliol de 2025
Errors a les adjudicacions de destinacions provisionals curs 2025-2026

El Departament d’Educació s’ha vist obligat a aturar el procediment d’adjudicacions provisionals després de detectar que no s’han seguit les directrius establertes a la Resolució vigent.
En concret, les places perfilades que no s’han adjudicat en la resolució provisional havien de convertir-se en places ordinàries i distribuir-se com a tals en la resolució definitiva. Aquesta transformació no s’ha fet correctament: les places han mantingut el perfil i això afecta un total de 878 llocs de treball. L’error pot tenir un efecte dòmino important sobre tot el procés, de manera que caldrà repetir l’adjudicació completa.
Aquesta disfunció s’ha qualificat com una irregularitat administrativa greu, i ja s’ha iniciat un expedient informatiu per investigar l’origen del problema i establir responsabilitats. La Consellera d’Educació compareixerà el dimarts 22 a les 12 h al Parlament per donar explicacions públiques.
Actualment, s’està treballant per poder publicar una nova adjudicació definitiva la setmana vinent, tan aviat com sigui possible.
També es preveu que, just després, s’activi la petició per a la reducció de dues hores lectives per al personal docent major de 55 anys.
Des de CSIF Educació s’ha remarcat que aquest error no només obliga a depurar responsabilitats, sinó que hauria de portar a una reflexió profunda dins del Departament, ja que des de les meses sectorials fa temps que s’adverteix dels riscos de treballar amb presses i sense els terminis necessaris.
També s’assenyala el Decret de Plantilles com a origen estructural d’aquestes anomalies, i es reclama que les adjudicacions de llocs públics es facin seguint criteris objectius, com ara l’antiguitat i el número de barem.
📣 Comunicació deficient:
Un altre punt crític és la manca de comunicació amb els participants: un cop detectat l’error, no s’ha informat individualment als afectats, de manera que hi ha docents que poden haver marxat pensant que conserven una adjudicació que no serà vàlida. Es reclama una difusió clara i massiva per evitar que el col·lectiu afectat quedi en situació d’indefensió.
🛠 A banda de l’error principal reconegut pel Departament, també es demana la revisió d’altres incidències:
-
Funcionaris amb menys nota (o d’oposicions anteriors) adjudicats per sobre de persones amb més mèrit.
-
Interins amb barem inferior adjudicats amb preferència sobre interins amb millor puntuació.
-
Membres del GES marcats com a no disponibles pels ST, i per tant exclosos.
-
Interins que van presentar dins de termini el títol de màster, però el registre no es va fer i han quedat fora del procés.
👉 Davant la gravetat d’aquests fets, CSIF Educació ha presentat per registre oficial una queixa formal denunciant totes les errades detectades en el procés d’adjudicacions d’estiu. En aquesta instància s’exigeix:
– La convocatòria urgent d’una reunió amb la Consellera d’Educació.
– L’assumpció immediata de responsabilitats polítiques i tècniques.
– El restabliment del dret a presentar al·legacions administratives, amb un termini extraordinari per revisar els casos afectats.
– La garantia que cap docent es veurà perjudicat per aquestes errades.
– Una auditoria completa del procediment d’adjudicacions i de l’eina informàtica emprada, amb participació sindical.
⚠️ Davant la gravetat del problema i les conseqüències que pot tenir en l’organització del curs per part dels equips docents i directius, CSIF Educació ha sol·licitat formalment l’ajornament de l’inici del curs escolar si no es poden garantir les condicions adequades.