CSIF reprèn demà les mobilitzacions a l'Agència Tributària per aconseguir millores laborals i salarials

21 de de maig de 2024

- Les mobilitzacions s'estenen a Andalusia, Catalunya, Galícia, Madrid i a la Comunitat Valenciana. - Els alts càrrecs cobren complements superiors als 60.000 euros, mentre que el gruix de la plantilla té bloquejades les retribucions, la carrera professional i el conveni col·lectiu.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu a les administracions públiques, ha convocat - juntament amb SIAT, UGT, CC.OO. i CIG- a la plantilla de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) a concentracions de protesta, demà dimecres, 22 de maig de 2024, a les 10:30 hores, davant de les seus de les Delegacions Especials de l'Agència Estatal de Administració Tributària de Madrid, Catalunya, Andalusia, Comunitat Valenciana i Galícia per emplaçar la direcció de l'organisme perquè negociï millores laborals i salarials.

Les organitzacions convocants, que van iniciar les mobilitzacions el 8 de maig de 2024 amb una concentració de protesta a Madrid, davant de la seu de la Direcció General de l'AEAT, han estès les mobilitzacions a les principals delegacions especials de l'AEAT, ja que el Ministeri d'Hisenda continua negant-se a reactivar l'acord per a la carrera professional, pendent de desenvolupament des de l'any 2007, així com la negociació d'un nou conveni col·lectiu. L'actual fa un any i mig que està denunciat.

La negociació fa sis anys que està congelada

Estem en conflicte per exigir el compliment dels acords signats i la justícia salarial a l'AEAT. En els darrers 6 anys la direcció de l'AEAT, que està incomplint sistemàticament l'acord de carrera professional del personal de l'AEAT, s'ha dedicat a congelar la negociació col·lectiva i tot i així puja de manera discrecional les retribucions dels que més cobren. L'any 2023 l'AEAT tenia 1.265 treballadors dels grups A1 (cossos superiors), que cobren els específics més alts de tota l'AGE.

És a dir, mentre que els alts càrrecs cobren complements superiors als 60.000 euros, el gruix de la plantilla té bloquejades les retribucions, la carrera professional i el conveni col·lectiu.

La plantilla de l'Agència Tributària reclama a més el desenvolupament del teletreball i la negociació del servei d'atenció telefònic, anunciat per la ministra María Jesús Montero, que no ha volgut negociar les condicions laborals d'aquest servei en jornada de matí. Considerem a més que s'ha de revisar la productivitat, el repartiment del qual prima el col·lectiu d'inspectors, discriminant la resta de la plantilla.

Finalment, reclamem les millores de les condicions laborals per al col·lectiu de Vigilància Duanera, catalogant aquest destí com a professió de risc i reforçant els mitjans materials i humans desenvolupant una veritable Policia Fiscal, una necessitat que s'ha posat en evidència després dels tràgics esdeveniments en Cadis.

Catalunya:

Dia: dimecres, 22 de maig