CSIF denuncia les retallades a Sanitat com a conseqüència del tercer acord de l'ICS

12 de de març de 2024

Escassos mesos després de la signatura del tercer acord de l'ICS, el qual CSIF no va subscriure a causa de la seva exclusió de l'àmbit on es va formalitzar i executar, s'evidencia l'impacte que patiran els treballadors del sistema sanitari català, especialment a l'Hospital Universitari Vall d' Hebron.

A la junta de personal, celebrada dimecres passat, l'administració va comunicar al sector laboral les retallades a què s'enfrontarà l'Hospital de Vall d'Hebron com a conseqüència de l'aplicació del desfavorable acord subscrit per Satse, UGT, CCOO i Metges de Catalunya .

Segons la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), la pèrdua que puja a 33 milions d'euros afectarà directament la prestació del servei en contractacions, substitucions i interinatges, tenint un impacte significatiu a la plantilla i als usuaris de l'ICS. A més, la cobertura del 100% per a baixes i jubilacions no serà garantida i se suspendran les inversions ja planificades. La reestructuració interna afectarà el gaudi de lliurament en dies festius i lliure disposició.

Per a CSIF, “resulta sorprenent que l'aplicació d'un acord suposadament dissenyat per reconèixer la tasca dels diversos col·lectius es tradueixi a estrènyer-se el cinturó i assumir-ne els efectes negatius. Aquesta nova etapa evidencia la manca de suport i reconeixement per part dels superiors jeràrquics, que intenten que els empleats assumeixin els danys col·laterals d'un acord que no satisfà la majoria dels professionals”.

Fitxers adjunts