CSIF PRESONS LLEIDA es va reunir el divendres, 3 de maig, amb l'Ana Vázquez (PP)

6 de maio de 2024

CSIF PRESONS LLEIDA es va reunir el divendres, 3 de maig, amb l'Ana Vázquez, portaveu de la Comissió d'Interior del Partit Popular

La reunió es va fer a petició nostra i va ser invitat també un altre sindicat.

L'objectiu de la reunió era tenir informació actualitzada sobre la modificació legislativa (article 80 de la LOGP) per a declarar AGENTS DE L'AUTORITAT AL CONJUNT DELS TREBALLADORS DELS CENTRES PENITENCIARIS. I QUE ES FACI EXTENSIU AL PERSONAL LABORAL, QUE TREBALLA A LES PRESONS, EN L'EXERCICI DE LES SEVES FUNCIONS.

La situació actual és que s'han presentat fins a tres iniciatives legislatives. A més a més, una iniciativa, del Partit Popular, ha superat el tràmit en el senat i passarà al congrés.

Hem demanat que aquesta iniciativa sigui consensuada en el debat per tots els partits (un total de tres) que han presentat iniciatives. Si són capaços de posar-se d'acord tindrien enllestida la modificació necessària per a ser agents de l'autoritat cap al juliol.

D'altra banda CSIF PRESONS LLEIDA ha suggerit que a l'apartat 2 de la Proposició de Llei Orgànica s'hi introdueixi un paràgraf deixant, clar i català, que la condició d'agents de l'autoritat s'apliqui al conjunt dels treballadors,( vigilància, ,tractament, oficines i personal laboral) inclosos aquells que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides en matèria penitenciària.

També ens comuniquen que presentaran una proposició no de llei per tal que la Generalitat prengui mesures per a millorar les condiciones dels treballadors de les presons catalanes.

La diputada ens comenta que té contacte amb el Pablo, nebot de la Núria. Hem demanat que faci tot el possible per tal d'atendre'l en tot allò que calgui.