CSIF denuncia la manca de voluntat negociadora de l'Ajuntament de Reus

10 de d’abril de 2024

El sindicat anuncia accions immediates si el Consistori no s'asseu a negociar

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), denuncia la manca de voluntat de l'Ajuntament de Reus (Tarragona) per negociar i arribar a acords amb els representants sindicals.

Durant el darrer ple del mes de març, totes les seccions sindicals representants, tant del personal laboral com dels funcionaris de l'Ajuntament de Reus, van fer un acte reivindicatiu demanant diàleg i compromís a l'equip de Govern per donar solucions a múltiples reivindicacions, a més d'una cinquantena de temes pendents de solucionar. La resposta per part del Consistori ha estat ignorar totalment les necessitats de la plantilla.

Des de CSIF asseguren que “cal tenir en compte que aquesta manca de resposta per part de l'Ajuntament afecta negativament les treballadores i treballadors, amb la consegüent repercussió en la qualitat dels serveis prestats a la ciutadania de Reus. Tenim la sensació que aquest equip de govern no respecta ni valora el personal municipal i no consentirem que s'obstaculitzi l'exercici dels nostres drets fonamentals que garanteix la nostra Constitució”.

Davant la inacció del govern municipal, la manca de diàleg i la contínua vulneració dels drets laborals, CSIF anuncia que emprendrà accions de protesta. La primera serà demà, 11 d’abril. Les diferents seccions sindicals han decidit fer una concentració conjunta durant la presentació del PAM (Pla d'Acció Municipal), que serà presentat per l'alcaldessa, Sandra Guaita, on tornaran a reivindicar la necessitat establir un canal de comunicació per negociar.