CSIF demana desvincular la baixada de ràtios de la negociació de plantilles per tal d’evitar retards en la incorporació d'aquest personal
Resum de la mesa sectorial del 10 de novembre de 2021 en la qual es tractaven les instruccions sobre l'arranjament escolar 2022-23.
10 de Noviembre de 2021

CSIF considera importants les modificacions normatives per a incloure qüestions d'inclusió i orientació. CSIF ha tornat a demanar baixada de ràtios en tots els cursos però la Conselleria no ha admés aquesta proposta. Considerem que l'atenció personalitzada i la millora de la qualitat en l’educació passa per aquesta mesura. L'administració al·lega que es negociarà la normativa de plantilles i després es pot parlar de la reducció de ràtio, no obstant això CSIF considera que es perd una oportunitat de millora per al pròxim curs 22/23.

CSIF ha insistit en la millora de la gestió de processos de provisió del personal educador i altres perfils professionals que són essencials i que en la pràctica és una realitat que es genera problemes en la seua arribada als centres i tot açò repercuteix en alumnat i resta de companys del centre.

Pel que fa a la "tendència a cobrir les necessitats dels centres ", com ha citat l'Administració, considerem que s'hauria de tornar a dades "matemàtiques", dades de percentatges, com en la normativa anterior, atés que aquesta nova redacció pot generar més dubtes que certeses i que igualment s'implemente la flexibilitat.

CSIF també ha demanat que no es reduïsca el període per a comunicar temes relacionats amb els CRA, l'Administració planteja retallar aquest període i que finalitze el 18 de desembre, en compte de mantindre-ho com estava abans, fins al mes de març. CSIF ha demanat que es mantinga el període de major duració i que les mesures plantejades es puguen aplicar per al curs 22/23.

Un altra de les modificacions plantejades en les instruccions és "fiar" al PAM el major nombre de recursos. Des de CSIF s'ha demanat novament que els recursos es valoren independentment d'aquest programa i, per tant, el PAM s'utilitze per a les necessitats específiques del centre sobrevingudes després del període de matrícula; així com també ajustar-se a la realitat i considerar, al mateix temps, que es parteix d’uns recursos dimensionats de manera adequada, ja que que no fer-ho així, pot implicar que el PAM "no arribe" a tot . També hem volgut considerar els recursos personals i les baixades de ràtio en educació especial que urgeixen de forma imminent.

CSIF al teu costat.