CSIF SANIDAD: FEM SINDICALISME¡
12 de Diciembre de 2018

FEM SINDICALISME¡

La manifestació del passat dia 29 de novembre va ser l’exemple que per fi els treballadors i treballadores hem començat a deixar d’ estar hipnotitzats mirant una bandera i això ens ha portat a copsar la realitat que vivim, i ens estant desmantellant els dos pilars fonamentals d’una vida digne: l’educació i la salut. Finalment vàrem omplir els carrers de Barcelona, sabedors totes i tots que ens estan prenent la dignitat professional de fa ja massa temps, i amb això, la salut i l’educació dels nostres fills, la qual cosa ve denunciant a nivell de salut a tot l’estat les “MAREAS BLANCAS”, la darrera amb aquesta manifestació d’ahir dia 10 a Barcelona, contra les llistes d’espera i la mercantilització de la salut sota el lema “ la llista d’espera mata”, TRAGEDIA NO ESSENCIAL per alguns governants.

Mentre totes i tots miràvem banderes, ens convertíem en el territori de l’Estat Espanyol amb els treballadors i treballadores públiques més mal tractats, amb les pitjors condicions de tots, on ens deuen la pagues de 2013 i 2014, aturat el F.A.S i Pla de Pensions, el 50% de D.P.O, amb la jornada més alta de tot l’Estat i sense tornar el 10% del sou que ens van arrabassar fa 8 anys, en total al voltant d’un 30% menys que els professionals de la resta de l’Estat.

Clar, evidentment en aquesta protesta i mobilització faltaven els dos sindicats autoanomenats majoritaris i de classe, CCOO i UGT, i és lògic i normal que es demanés la dimissió de la Sra Laura Pelay, Secretària General de la Conselleria de Salut, doncs després de 14 anys a la Direcció Nacional de la UGT de Catalunya, arriba a la Conselleria i no solament no hi ha cap canvi, sinó que empitjoren les coses. Fa el mateix que feia, establir complicitat amb aquestes polítiques destructores de la dignitat, de la professionalitat i de lo públic, polítiques que haguessin estat molt difícils de portar a terme sense la complicitat d’aquests dos sindicats autoanomenats majoritaris i de classe, a canvi del que tothom intueix. Clar que ha de dimitir, el problema és que no hagués hagut ni d’arribar, però és el que tenen els tripijocs i martingales.

Des del CSIF, fa anys que venim situant aquesta estratègia de deteriorament deliberat dels Serveis Públics de l’Administració de la Generalitat, que el viatge real a Ítaca és el del neoliberalisme, on qui tingui mútues o diners, tindrà salut digne i només les famílies amb recursos podran portar als seus fills a la Universitat, i tot això, que ja es dóna mentre tothom mira banderes, ens ha acabat situant com el territori amb les condicions socials i laborals més deteriorades, tant de salut com d’Educació, de tot l’Estat, però en les taules de negociació es comptava amb complicitats de certs sindicats, que convoquen una vaga general pel dia 12 i ara la desconvoquen, perquè “por arte de birli birloque” gracies a la pressió ( en tot cas no seria mai la d’ells) han signat un acord que ens retornen la pagues en comptes de 8 anys en 4 anys¡. Es necessita una dosi de cinisme i cara dura extrems per desprès del que van signar al mes de juny, ara enganyar-nos a tots d’aquesta forma, sabent, a més, que aquestes almoines que amb “grandíssim esforç han aconseguit”, després de les eleccions sindicals queda en res. Per l’Administració, la nostra Patronal, és important que CCOO i UGT tinguin un resultat decent a les eleccions sindicals i poder seguir essent “útils”, però creiem que ara ja s’han passat de rosca.

Des del CSIF, fa temps que denunciem la presa de pèl d’aquests dos sindicats i fem una crida a canviar radicalment les coses en les properes eleccions sindicals, que a les taules els erradiquem totalment, doncs totes i tots solament fem que pagar les seves “motxilles”, i porten anys gestionant l’esforç de totes i tots per la seva única conveniència. Arriba el moment, PODEM CANVIAR D’UNA VEGADA PER TOTES , ERRADICAR EL CLIENTELISME I FER SINDICALISME¡