CSIF interposa recurs d'alçada contra el procés del concurs de mèrits del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per trobar-hi irregularitats

• Recortes de prensa

28 de septiembre de 2022

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu a les administracions públiques, ha interposat un recurs d'alçada contra la Generalitat de Catalunya i el Departament d'Educació respecte el llistat del concurs de mèrits per a l'accés a la funció pública, per incórrer en certes irregularitats que atempten contra el principi d'igualtat, mèrit, capacitat i convocatòria pública, com consta a l'article 23 de la Constitució espanyola, com també a l'article 55 del TREBEP.

En concret, aquestes irregularitats es donen en el moment que no s'ha dut a terme la reserva de places per a persones amb una discapacitat superior al 33%, tal com estableix la normativa vigent. L'article 59 del TREBEP decreta que s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants incloses a l'oferta pública d'ocupació per ser cobertes per persones amb discapacitat, a fi que el 2% dels efectius totals de cada administració sigui cobert per persones que tinguin aquesta consideració legal.

Entenem que el sistema de selecció de personal de l’administració ha de tenir present el principi d’imparcialitat, professionalitat, especialitat i, finalment, objectivitat. La mateixa administració pública té l'obligació de vetllar per la protecció de les persones amb discapacitat, incidint en la proposta actual del Departament d'Educació a l'educació inclusiva”.

CSIF interposar aquest recurs a l'empara del que disposen els articles 121 i següents de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques i l'article 47 de la Llei 39/2015 que considera nul el llistat de mèrits per no tenir present la reserva de plaça per a persones amb discapacitat.

ARCHIVOS ADJUNTOS