CSIF denuncia l'estiu més conflictiu en el Centre Penitenciari Obert de Lleida
15 de Septiembre de 2021

CSIF denuncia l'estiu més conflictiu en el Centre Penitenciari Obert de Lleida

L'últim Programa de Reinserció Laboral als tallers productius i de formació ocupacional converteixen al Centre Penitenciari en un “polvorí”

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, al costat dels altres sindicats representatius del Centre Penitenciari Obert de Lleida, han remès un escrit al director d'aquest centre per a transmetre-li el seu malestar i descontentament pels últims episodis viscuts aquest estiu.

La falta endèmica de personal (empitjorada en aquesta època per les vacances estivals) i la falta de recursos per a dur a terme les seves funcions, s'ha vist agreujada, durant aquest estiu, per la implementació de l'últim Programa de Reinserció Laboral als tallers productius i de formació ocupacional que ha suposat l'ingrés en el centre de 35 nous reclusos, procedents d'altres centres penitenciaris de Catalunya, que, en molts casos, ja estaven catalogats com a interns d'alt risc.

Aquests nous interns –“amb perfils i valors antisocials i poc o gens arrelats en el territori de Lleida ja que, en la majoria dels casos, tenen el seu nucli familiar més pròxim en el centre de procedència”- s'han sentit enganyats i/o utilitzats per les contradiccions del propi programa, ja que “les quantitats retributives derivades del seu treball i les condicions pactades en origen han estat modificades substancialment en contra dels seus interessos. Això ha suposat afegir més factors de risc, agreujant la seva situació personal, penitenciària i criminològica”.

Des de CSIF declaren que “aquest estiu, el Centre Penitenciari Obert de Lleida, ha estat un ‘polvorí’. El resultat ha estat: regressions de grau, evadits, augment de consum de substàncies tòxiques, augment de baralles entre interns... i un personal penitenciari exhaust i en perill constant”.

Tots els sindicats exigeixen explicacions a la direcció del centre, la seva valoració de tots els fets esdevinguts i que se'ls informi de les seves intencions futures.

CSIF exigeix solucions immediates i contundents.

(S'adjunta escrit conjunt dels sindicats remès a la direcció del Centre Penitenciari de Lleida)