CSIF reclama el tancament dels centres educatius i la suspensió de les classes a tot Catalunya
18 de Enero de 2021

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, reclama el tancament dels centres educatius i la suspensió de les classes a tot Catalunya com a mesura preventiva fins que es redueixi la corba de contagis, disparada en aquesta tercera onada de Covid-19.

Les dades del Ministeri de Sanitat indiquen que la incidència de virus és el doble que la registrada el passat 22 de desembre, quan es van iniciar les vacances de Nadal, i s'acosta a les pitjors xifres de la pandèmia. A Catalunya, la setmana del 15 al 21 de setembre, a l'inici de curs, el nombre de contagis va ser de 7.986 casos confirmats de Covid-19 mentre que aquesta última setmana hi ha hagut 27.599 (dades de el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya). Cal recordar que el març del l'any passat es va decidir el tancament dels centres educatius de manera prèvia al confinament.

L'onada de fred que pateix gran part de país i les dificultats per ventilar els centres, a més de la incertesa davant les noves soques detectats de coronavirus, fa que sigui molt difícil garantir unes condicions segures per al professorat i l'alumnat.

Per això, CSIF exigeix ​​que es dictamini, urgentment, el tancament dels centres docents catalans.

Incertesa i preocupació amb el personal docent

Des de CSIF constaten que hi ha una enorme incertesa i preocupació per part de personal docent davant l'inici del nou trimestre. "No es pot dilatar la situació fins que sigui tard" segons CSIF, de manera que s'han de revisar i actualitzar els protocols a les aules davant la gravetat de la tercera onada de Covid-19.

"Ens estan arribant nombroses queixes dels docents perquè estan patint molt baixes temperatures en els centres i és molt complicat garantir una correcta ventilació, imprescindible davant el virus".

CSIF insta l'administració educativa a adoptar amb caràcter urgent actuacions com:

- La revisió de protocols enfront del Covid-19 que inclogui el tancament de centres a partir de criteris objectius, reforços de personal i de mitjans en els centres.

- L'avaluació de riscos i el mesurament de condicions termohigromètriques a les aules (és a dir, de temperatura, humitat i ventilació).

- Reforçar els sistemes de calefacció a les aules per arribar a unes condicions climatològiques adequades dins dels paràmetres de temperatura entre 17 i 27 graus.