CSIF sol·licita a la Generalitat que no s'autoritzi que els alumnes es realitzin ells mateixos les PCR
05 de Noviembre de 2020

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, sol·licita a la Generalitat que no s'autoritzi que els alumnes es realitzin ells mateixos les proves PCR.

Davant les últimes declaracions de la secretària general de la Conselleria d'Educació de la Generalitat, Núria Cuenca, on confirma que seran els propis alumnes, a partir de l'ESO i sota supervisió del professorat, els qui es faran les proves PCR a si mateixos quan hi hagi un positiu en el seu grup estable de convivència, CSIF mostra el seu total rebuig i exigeix més inversió, mitjans i contractació de personal, ja que la pròpia Consellera ha admès que aquest canvi és per a alliberar a l'atenció primària, que fins ara era l'encarregada d'aquesta labor, i que en aquesta segona ona de la pandèmia els recursos humans dels quals disposa Catsalut són més escassos.

Des de CSIF-Sanitat sol·liciten que “no s'autoritzi aquesta acció pel fet que és una responsabilitat cap als menors tutelats per un educador i no tenen les competències ni tampoc formació sanitària adequada per a realitzar aquesta supervisió, quan en els centres de salut als nostres TCAIS (Tècnics en Cures Auxiliars d'Infermeria) no se'ls permet realitzar aquestes proves perquè se'ls argumenta que no els competeix”

Des de CSIF-Educació també s'oposen en rotund. Els sembla un despropòsit total i fora de lloc. “Ens han comunicat que no les farem nosaltres però si donarem les instruccions. És una gran responsabilitat que no podem assumir. Ha de recaure en el personal sanitari que són els professionals idonis per a això i que realitzen aquestes proves amb totes les mesures de seguretat pertinents. Ja no se'ns pot demanar més. Se sobrepassen els límits de la nostra labor docent. Ha de ser una labor medicosanitària que no correspon a la labor docent. Ni estem preparats ni podem assumir aquest risc. A més, traspassar això a l'alumnat ens sembla complicat i perillós. S'han d'evitar danys i contagis i al final haurem de fer nosaltres les proves. Es poden produir circumstàncies i situacions de difícil control perquè parlem de nens.”

A més, CSIF defensa que hi ha altres alternatives. “Els farmacèutics són professionals capacitats per a la realització de proves analítiques. A més, la incorporació de la xarxa de farmàcies de la regió podria ajudar a portar el control i conèixer el nivell de contagis d'una manera eficaç”.

CSIF sol·licita que no s'autoritzi aquesta mesura i exigeix, de nou, més inversió, més mitjans i contractació de personal.