CSIF demana la dimissió del conseller d'Educació i del president de la Generalitat davant la comunicació d'avançament del curs escolar

• Recortes de prensa

11 de febrero de 2022

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, demana la dimissió del conseller d'Educació, Josep González-Cambray, i del president de la Generalitat, Pere Aragonès, davant la comunicació de l'avançament del curs escolar al 5 de setembre en primària i al 7 en secundària.

Si fa uns dies CSIF ja protestava per la intenció d'exigir el nivell C2 als docents catalans, no sols per la sobrecàrrega que portarà al professorat haver d'aconseguir aquest nivell, sinó pel fet de qüestionar la seva competència lingüística actual, ara es troben amb una altra sorpresa que els porta, directament, a demanar la dimissió del conseller d'Educació: les noves dates de l'inici del curs escolar 2022-2023.

Per a CSIF, la millora de l'aprenentatge i la qualitat educativa passa per destinar més recursos i no avançant el calendari. El professorat tindrà menys temps per a preparar l'inici del curs i el departament no ha consensuat la decisió amb la comunitat escolar.

Des de CSIF declaren que “aquesta decisió s'ha pres sense cap mena de consulta als sindicats i sense cap justificació pedagògica, únicament adduint criteris de presumpta conciliació familiar. El professorat català està fart que es prioritzi la funció de ‘pàrquing de nens’ dels centres docents a la pedagògica. Les escoles i instituts són llocs on aprendre i ‘aprendre a fer’ i cada vegada és més difícil poder arribar adequadament a complir aquest objectiu”.

“Els docents estem cansats de demanar que se'ns retornin els drets perduts amb les retallades i aconseguir altres millores de les condicions laborals, però, al contrari, cada vegada anem perdent més i més drets”.

Des de CSIF Igualtat i Responsabilitat Social volen assenyalar que “no es tracta de ‘feminisme’. La conciliació passa per la corresponsabilitat. Els col·legis han d'educar als alumnes, no intentar conciliació la vida familiar, per al que estan altres departaments com el d'Igualtat i Feminisme, que precisament no era present en la roda de premsa que es va desenvolupar a aquest efecte. Faltava la figura de la consellera d'Igualtat i Feminisme i més quan al seu departament han arribat 23,2 milions d'euros per a fomentar la conciliació de famílies amb menors de 14 anys”.

ARCHIVOS ADJUNTOS