CSIF exigeix que es mantinguin els reforços de personal docent contractat per la Covid-19 a Catalunya
31 de Agosto de 2021

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, exigeix que es mantinguin els reforços de personal contractat per la Covid-19 en el sistema educatiu català i que es redueixin les ràtios d'alumnat per aula per a afrontar l'inici del curs escolar amb la màxima seguretat.

Des de CSIF sector Educació declaren que “en els últims deu anys les plantilles s'han vist minvades i s'ha començat a recuperar a part d'aquests professionals sol en l'últim curs, amb motiu de la pandèmia. No es pot baixar la guàrdia enfront de la Covid. Cal mantenir als docents de reforç incorporats en els centres. És el moment d'assegurar al professorat que es mantindran les ràtios ajustades amb motiu de la crisi sanitària i que es reduiran les mateixes per a oferir una major qualitat educativa. No és admissible que comencin les classes amb les ràtios anteriors a la pandèmia”.

“Una altra de les prioritats han de ser accelerar les vacunacions i aconseguir altes quotes d'immunització d'adults i vacunacions completes entre els adolescents. Encara que el ritme de vacunació s'accelera també entre els adolescents, els docents continuen sofrint una gran incertesa, agreujada si finalment hi ha més alumnat per classe i no es redueixen les distàncies. És necessari que les noves mesures garanteixin la màxima seguretat dels centres”.

Des de CSIF reclamen també que se'ls aclareixin els criteris científics que justifiquin les mesures de seguretat i higiene que es plantejaran tenint en compte l'evolució de la pandèmia en aquests mesos i el perquè de modificar els protocols. “L'Administració no pot oblidar que el curs passat va funcionar raonablement bé gràcies al treball del professorat i de la comunitat educativa. Desgraciadament, aquest curs escolar seguirà afectat per la pandèmia i haurem d'estar alerta davant les noves variants”.

CSIF exigeix la màxima seguretat i qualitat en el sistema educatiu català.