Concurs excepcional de mèrits (estabilització de plantilles) 2022

14 de septiembre de 2022

CSIF es posiciona a favor dels docents interins que es troben en frau de llei respecte al concurs de mèrits d'estabilització de plantilles i els docents amb discapacitat

Segons la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), de 19 de març de 2020,  es determina que hi ha frau de llei per l’existència d’abús de temporalitat de personal interí de  llarga durada per part de l’Administració pública a tot l’estat espanyol. 

A Catalunya afecta a un 25% del total de docents, unes 18.000 persones.  Son docents interins amb més de 3 anys d’experiència a l’educació pública. Milers d’interins poden  perdre el treball en un procediment d’estabilització injust i que  no garanteix  l’estabilitat dels docents que porten molts anys treballant.

CSIF es posiciona a favor de l’estabilització de tot d’aquest col·lectiu, donat que el nombre de places  es del tot insuficient per al nombre real de docents interins que es troben en frau de llei i que porten més de 3 anys treballats a l’administració pública. 

D’altra banda CSIF  recolza les demandes dels docents amb discapacitat i que  es veuen perjudicats en aquest concurs de mèrits extraordinari, en el qual no queden reservades places per a persones amb aquesta problemàtica.

A la convocatòria de concurs excepcional de mèrits només hi ha el procediment lliure d’ingrés. Les places de reserva per a persones amb discapacitat s’incorporen a les del concurs oposició d'estabilització d’ingrés a la funció pública docent

CSIF s’oposa a la discriminació que estan patint els docents amb discapacitat superior al 33%, que en qualsevol altre procés tenen reserva de places i en aquest concurs de mèrits extraordinari es troben en greuge i clarament perjudicats respecte els participants d’altres CCAA que sí que se’ls respecta la reserva de places.

 La pròpia administració pública que hauria de vetllar com ningú per a la protecció de les persones amb discapacitat té un paper actiu en la vulneració dels drets més bàsics. En la era de l’educació inclusiva, el departament d’educació participa de l’exclusió.

Aquests processos vulneren els drets dels treballadors i treballadores del departament d’educació, ja que estan en desavantatge respecte a  l’empresa privada i respecte altres CCAA

Tot aquest procés d'estabilització amaga un procés de discriminació respecte a les persones que han treballat molt de temps per a l'administració, superant les seves barreres cada dia, com s’ ensenyen als nostres alumnes a superar les seves pròpies barreres. Quin exemple és aquest departament d'educació exclusiu i no inclusiu?. El qual porta per bandera la inclusió a les aules i l'exclusió de treballadors a les seves polítiques d’estabilització.

Es veuen perjudicats els  docents amb més de 10 anys treballats (tant siguin funcionaris i funcionàries que volen canviar de cos com interins i interines); es veuen perjudicats tots els docents amb discapacitat, un cop més discriminats, i milers de docents( pares, mares i docents amb somnis de futur i esperança en la igualtat d'oportunitats) en un estat  on cada dia més es promou la desigualtat. Tots ells es poden quedar al carrer i és per aquest motiu que CSIF defensarà els drets dels docents que portin més de 3 anys treballats i que es troben en frau de llei i així com a la resta de docents amb qualsevol discapacitat, fins que es respecti la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), de 19 de març de 2020.

CSIF : La teva lluita, és la nostra lluita. La teva veu, és la nostra veu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COMPARTIR