CSIF s'oposa a la desaparició de la jornada continuada en els centres educatius de Catalunya

• Recortes de prensa

25 de febrero de 2022

Ahir, el Departament d'Educació de la Generalitat anunciava que la jornada continuada en els instituts escola desapareixeria en el pròxim curs escolar i que en els instituts tenia els dies comptats.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, s'oposa a aquesta mesura “perquè, d'una banda, el possible benefici per a la conciliació familiar que podria aportar és molt discutible, ja que existeixen altres mesures perquè l'alumnat que el requereixi disposi d'un servei de menjador escolar i que les tardes es puguin omplir d'activitats complementàries, com s'està fent en l'actualitat. El Departament d'Educació contínua amb els seus despropòsits”.

CSIF considera que la jornada continuada aporta altres beneficis i que, per tant, no s'hauria d'eliminar en la secundària, sinó que caldria estendre-la a la primària.

Alguns dels beneficis que defensa el sindicat són: la major receptivitat de l'alumnat en la franja del matí, la reducció de l'absentisme, l'alumnat té més temps per a fer altres activitats i fer tasques relacionades amb les activitats de classe i a més els nens poden passar més temps amb les famílies i menjar de forma més relaxada. Hi ha diversos estudis que corroboren que el rendiment de l'alumnat augmenta i el nivell d'estrès es redueix amb la jornada continuada.

ARCHIVOS ADJUNTOS