NOVA PROPOSTA DE MILLORA A LES CLASSES PASSIVES

25 de enero de 2022

CSIF aconsegueix que el Ministeri escolti la proposta d'incentivar els funcionaris que VOLUNTÀRIAMENT perllonguin la seva activitat laboral més enllà dels 60 anys.

CLASSES PASSIVES JUBILACIÓ VOLUNTÀRIA ALS 60 I INCENTIVAR AMB UN 5% ANUAL ACUMULABLE A QUI VULGUI CONTINUAR. PROPOSTA DE CSIF AL GOVERN CENTRAL

Passat l'ensurt que vam patir en els darrers temps amb relació a les pensions de les Classes Passives i havent-se aconseguit que els funcionaris d'aquest règim es puguin continuar JUBILANT ALS 60 ANYS AMB 30 DE SERVEIS I OBTENINT EL 100% DE L'HAVER REGULADOR ALS 35, hem constatat que hi ha un bon nombre d'empleats públics que perllongarien la seva vida laboral més enllà dels 60 anys si tinguessin els incentius suficients per a fer-ho.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha mantingut avui una reunió amb el gabinet del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions per traslladar-los les nostres propostes en matèria de pensions.

Damunt la taula hi ha dues idees fonamentals que des de la Seguretat Social es comprometen a estudiar: incentivar un 5% anual acumulable al personal de classes passives que, amb caràcter voluntari, decideixi prorrogar la vida laboral més enllà dels 60 anys amb el 100% d'haver regulador.

Segons les darreres dades de la Seguretat Social, les jubilacions voluntàries l'any 2020 es van incrementar en un 21,9% respecte a la mitjana del 2018 i 2019, davant la incertesa creada en el col·lectiu de funcionaris pel traspàs de les Classes Passives del Ministeri d'Hisenda al de la Seguretat Social. Aquest canvi de competències i la situació econòmica han generat el temor que es puguin produir retallades a la pensió.

Segons una projecció realitzada per CSIF sobre les 10.502 jubilacions voluntàries produïdes el 2020, si el 50 % haguessin prorrogat la seva vida laboral, podria haver generat un estalvi per a l'estat de 49, 5 milions d'euros.

Aquesta proposta a més de ser viable,  ja que no genera despesa, permetria incrementar de forma significativa la quantia de la pensió dels funcionaris pertanyents a Classes Passives.

UNA INJUSTA DESIGUALTAT

En l'actualitat i des de l'entrada en vigor del Reial decret 13/2010 de 13 de desembre, amb l'eufemístic títol "actuacions en l'àmbit fiscal, laboral i liberalitzadores per fomentar la inversió i la creació de llocs de treball" que va determinar que des de l'u de gener de 2011 tots els funcionaris que accedissin a la Funció Pública quedarien integrats en la Seguretat Social es dóna la circumstància que un docent de 60 anys que va aprovar les oposicions l'any 2009 es pot jubilar amb la pensió màxima (en el cas de secundària) i qui ho va fer l'any 2011 s'hagi d'esperar als 66 anys i dos mesos si té 35 anys de serveis cotitzats.

CSIF SEMPRE S'HA MANIFESTAT EN TOTAL DESACORD AMB AQUESTA SITUACIÓ I VA FER LES RECLAMACIONS I REIVINDICACIONS PERTINENTS EN AQUELL MOMENT, COM HO ESTÀ FENT ARA PER DEFENSAR LES CLASSES PASSIVES I MUFACE.