CSIF considera inacceptable la decisió de la Generalitat de reincorporar al personal docent vulnerable a les aules el pròxim dia 11
07 de Enero de 2021

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, denuncia que mentre la Generalitat aplica a Catalunya noves mesures restrictives per a parar la propagació del coronavirus, davant les dades preocupants dels últims dies, envia al personal docent vulnerable a reprendre la seva activitat, quan els contagis continuen creixent a Catalunya i es preveu un creixement progressiu després de les festes nadalenques, que continuaran a l'alça almenys en dues o tres setmanes.

Experts del sector educatiu han remès un escrit al Departament de Salut on demanen que s'endarrereixi el reinici de l'activitat educativa presencial, ja que la situació epidemiològica és significativament pitjor que quan va començar el curs escolar al setembre. Defensen que el tancament temporal dels centres docents és imprescindible per a evitar nous contagis i contribuir a la reducció de la incidència de Covid-19 i que cal aplicar mesures de forma generalitzada, que reduirien enormement els vectors de contagi i revertirien en una desacceleració de la corba de contagis, sens dubte convenient per al control de la pandèmia.

CSIF ha tingut coneixement de que un nombre significatiu de docents del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, que gaudien d'un permís per deure inexcusable a causa de la seva qualificació com especialment vulnerable al Covid-19, van rebre a la fi de desembre un correu electrònic comunicant-los que s'hauran de reincorporar el pròxim 11 de gener al seu lloc de treball, coincidint amb la represa de les activitats escolars després de les vacances de Nadal.

Per a CSIF és inexplicable i es mostren molt preocupats davant aquest fet que posa en greu risc la salut d'aquest personal i dels seus familiars, i que ha generat angoixa i por a aquest col·lectiu durant les vacances de Nadal. “Els afectats han intentat, novament, que els hi tingués en compte el risc que corren, sense que avui dia tinguem coneixement que hagin obtingut cap resposta positiva. “

CSIF ha defensat, des de l'inici de curs, la reducció de la presencialitat a les aules, alternant classes presencials amb classes telemàtiques, que a més de baixar considerablement la incidència, permetria al personal de risc poder treballar des de casa, en lloc d'estar de baixa o amb un permís especial, i que garantiria la seva protecció i el seu benestar físic i psicològic.

(S'adjunta escrit dels experts del sector educatiu remès al Departament de Salut de la Generalitat)