CSIF guanya una sentència contra la imposició dels quadrants de la Guàrdia Urbana de Figueres

• Recortes de prensa

6 de abril de 2022

La Justícia deixa sense efecte, a instàncies de CSIF, la modificació unilateral dels quadrants de la Guàrdia Urbana de Figueres.

Per a la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat més representatiu en les administracions públiques, “l'Ajuntament va crear una normativa pròpia, simulant una veritable negociació i explicant que aquesta modificació entrava a la potestat d'autoorganització de l'administració, en contra de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, que obliga, si o si, a negociar tot el referent a jornades i horaris laborals. Així ho reconeix la sentència, que corrobora que són matèries que han de ser objecte de negociació totes aquelles que afecten els treballadors i a les condicions de treball -com és el cas- i conclou que, “en suma, es considera que no ha existit una efectiva negociació col·lectiva i procedeix l'anul·lació del Decret de 21 d'abril de 2021. Respecte del Decret de 21 de maig de 2021, atès que no va existir cap negociació prèvia en relació a aquest, procedeix igualment la seva anul·lació”.

Per a CSIF, “no sols és greu que no es negociï i que s'imposi, sinó que es falti a la veritat, manipulant i amagant la normativa al seu antull i interès. Resulta provat que s'ha coartat el dret fonamental a la llibertat sindical, que l'actuació del consistori és contrària al principi de bona fe i que s'ha intentat colar com a negociació una imposició”.

CSIF exigeix que es derogui, immediatament, el decret de modificació dels quadrants origen d'aquesta sentència i que s'acabi amb totes les imposicions, que es respecti a les organitzacions sindicals -que “juguem en igualtat de drets amb els representants municipals en la Taula General i en tots els fòrums de negociació”-, i es negociï d'una forma real, efectiva i d'acord amb la Llei.

(S'adjunta sentència del Jutjat Contenciós-Administratiu 1 de Girona i comunicat de CSIF)

ARCHIVOS ADJUNTOS