CSIF troba del tot insuficient el nombre d'examinadors de trànsit destinats a Catalunya pel Ministeri d'Interior

23 de d’abril de 2024

El Ministeri de l'Interior va anunciar que, properament, es destinaran 23 examinadors a Catalunya per treure's el carnet de conduir.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) creu que és del tot insuficient per pal·liar les llargues llistes d'espera que pateixen els ciutadans de la nostra comunitat. Arreu de Catalunya, segons dades de la Federació d'Autoescoles de Catalunya (FAC) facilitades pel SCT, hi ha 67.404 alumnes amb la teòrica aprovada pendents d'examinar-se de circulació. El temps mitjà d'espera per examinar-se varia segons la demarcació, des d'uns dos mesos a algunes subseus de Barcelona fins a cinc o sis a Girona

En aquest sentit, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, també va declarar que considera del tot insuficient la xifra de 23 examinadors, que la situació que vivim és inacceptable i que cal reforçar, de manera intensa, la plantilla examinadors a Catalunya, i que la solució definitiva passaria pel traspàs de les competències.

Sobre les últimes declaracions de Lamiel, sobre el traspàs de competències, CSIF declara que “si bé compartim que són pocs examinadors i que les plantilles ha d'augmentar i molt, no només als examinadors sinó també a les direccions provincials, i que hi ha per reforçar les plantilles, no compartim que la solució sigui el traspàs de competències, atesa la situació de la sanitat catalana, l'educació, els serveis penitenciaris, etc. Cal recordar que Trànsit ja té les competències sobre sancions, la gestió del trànsit i la mobilitat i les tasques d'investigació d'accidents”.

“La manca d'examinadors a Catalunya es deu, sobretot, als paupèrrims salaris que l'Administració General de l'Estat paga als seus funcionaris en comparació amb els que paguen les administracions autonòmiques. Això fa poc o gens atractiu oposar aquests llocs a comunitats on hi ha un alt nivell de vida i on viure dignament amb un sou de l'Administració de l'Estat resulta impossible. Per això, el personal estatal de recent ingrés, així que pot marxa a llocs menys onerosos”.

CSIF defensa que és fonamental que des del Ministeri d'Hisenda i des de Funció Pública es facin els passos necessaris per dotar la DGT a Catalunya dels funcionaris examinadors suficients per atendre la demanda. "En definitiva, invertir en la creació d´ocupació a l´Administració Pública per donar un millor servei al ciutadà".

Fitxers adjunts